Interpretacja indywidualna z dnia 13 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.136.2024.2.KO
Możliwość stosowania szczególnej procedury, określonej przepisem art. 119 ustawy dla świadczonych usług.
Możliwość stosowania szczególnej procedury, określonej przepisem art. 119 ustawy dla świadczonych usług.
Sukcesja zezwolnienia na prowadzenie składu podatkowego oraz możliwość kontynuowania procedury zawieszenia poboru akcyzy po połączeniu spółek.
Obowiązek stosowania dokumentu e-SAD dla przemieszczeń poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
Uznanie dostawy Towarów przemieszczanych w procedurze tranzytu z Chin na terytorium Ukrainy za czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce.
Zwolnienie z opodatkowania przychodu z tytułu Pomocy otrzymanej przez Spółkę na podstawie Umowy.
Uznanie, że Wnioskodawczyni nieprawidłowo rozliczyła podatek, od świadczonych usług budowlanych na nieruchomościach w Niemczech, w ramach procedury OSS.
Wygaśnięcie obowiązku podatkowego i niepowstanie zobowiązania podatkowego wobec wyrobu akcyzowego objętego procedurą zawieszenia poboru akcyzy zużytego do wyprodukowania innego wyrobu akcyzowego.
Uznanie opisanej transakcji za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną i obowiązek rozliczenia - jako ostatniego w kolejności podatnika VAT - dokonanej dostawy towarów przez drugiego w kolejności podatnika VAT.
Obowiązek stosowania dokumentu e-SAD dla przemieszczenia w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi zawierających w swoim składzie alkohol etylowy całkowicie skażony środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r.
Brak możliwości obniżenia akcyzy o akcyzę zapłaconą od składników będących wyrobami akcyzowymi (oleje i preparaty bazowe), zużytych do wyprodukowania preparatów smarowych o kodzie CN 3403 19 80 poza składem podatkowym na podstawie deklaracji przedpłaty akcyzy
Konieczność korekty informacji wskazanych w składanym zgłoszeniu o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym
Uznanie transakcji za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną rozliczaną z zastosowaniem procedury uproszczonej oraz jej dokumentowanie w ewidencji, deklaracji oraz w informacji podsumowującej.
Obowiązek przemieszczania poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów, zawierających całkowicie skażony alkohol etylowy, na podstawie elektronicznego uproszczonego dokumentu administracyjnego e-SAD
Opodatkowanie wewnątrzwspólnotowej dostawy trójstronnej.
Dotyczy możliwości korzystania ze zwolnienia z art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług w związku z prowadzoną działalnością, braku obowiązku rozliczania podatku w procedurze OSS, obowiązku rejestracji do VAT- UE w związku z importem usług, składania deklaracji VAT – 9M i odprowadzenia z tego tytułu podatku VAT należnego.
Sposób zakończenia przemieszczania wyrobów akcyzowych w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego poza Systemem oraz określenie stawki opodatkowania akcyzą
Obowiązki związane z możliwością zastosowania art. 44a ustawy w przypadku planowanych zmian w składach podatkowych dwóch różnych podmiotów
Uznanie, że przemieszczenia wyrobów akcyzowych w opakowaniach jednostkowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie powinny odbywać się na podstawie dokumentu e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD.
Określenia miejsca opodatkowania opisanej we wniosku transakcji dropshippingu.
Prawo do zastosowania procedury uproszczonej dla wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej opisanej w art. 135 i 136 ustawy o VAT przedstawionych w Scenariuszu 1 i 2.
Skutki podatkowe różnych modelów transakcji wysyłki towarów z magazynu Spółki i ich sprzedaży w ramach korzystania z platformy.
Przemieszczanie wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy między składami podatkowymi
Korekty w procedurze uproszczonej w związku ze zwrotem towarów przez Nabywcę.
Prawidłowość wypełniania obowiązku prowadzenia ewidencji wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, magazynowanych w składzie podatkowym,