history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2020-01-01

[Ustawa o ewidencji ludności] W ustawie z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r. poz. 1382 i 1544) wprowadza się następujące zmiany:

1) w art. 32 w ust. 5 wyrazy „lub podpisem zaufanym” zastępuje się wyrazami „ , podpisem zaufanym lub podpisem osobistym”;

2) [1] (uchylony)

[1] Art. 26 pkt 2 uchylony przez art. 11 pkt 1 ustawy z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2294). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2020 r.

Wersja obowiązująca od 2020-01-01

[Ustawa o ewidencji ludności] W ustawie z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r. poz. 1382 i 1544) wprowadza się następujące zmiany:

1) w art. 32 w ust. 5 wyrazy „lub podpisem zaufanym” zastępuje się wyrazami „ , podpisem zaufanym lub podpisem osobistym”;

2) [1] (uchylony)

[1] Art. 26 pkt 2 uchylony przez art. 11 pkt 1 ustawy z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2294). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-03-04 do 2019-12-31

[Ustawa o ewidencji ludności] W ustawie z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r. poz. 1382 i 1544) wprowadza się następujące zmiany:

1) w art. 32 w ust. 5 wyrazy „lub podpisem zaufanym” zastępuje się wyrazami „ , podpisem zaufanym lub podpisem osobistym”;

2) po art. 45a dodaje się art. 45b w brzmieniu:

„Art. 45b. 1. Osobie, której dane są przetwarzane w rejestrze PESEL, umożliwia się pobranie z rejestru PESEL informacji o adresie zameldowania tej osoby, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, po uwierzytelnieniu tej osoby w sposób określony w art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

2. Minister właściwy do spraw informatyzacji udostępnia usługę elektroniczną, która umożliwia weryfikację informacji, o której mowa w ust. 1.

3. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:

1) imię (imiona);

2) nazwisko;

3) numer PESEL;

4) adres zameldowania na pobyt:

a) stały albo

b) czasowy oraz datę upływu deklarowanego terminu pobytu;

5) indywidualne oznaczenie tej informacji.”.